T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KADIKÖY - İstanbul Anadolu Lisesi

Haberler

Haz

Bosna Hersek Zenica'da bulunan JU Druga gimnazija u Zenici okulu idareci, öğretmen ve öğrencileri Kardeş Okul Projesi Kapsamında misafirmiz oldular. 

Ara

4-10 Aralık Tarihleri arasında "The Young can be Gentle Online and elsewhere" (Gençler internette ve başka yerlerde nazik olabilirler.) konulu Erasmus Projesi Kapsamımda Fransa-Deniz Aşırı Adalarından Martinik Adasında öğrenci- öğretmen hareketliliği gerçekleştirilmiştir. Proje ortakları Fransa- Türkiye -İspanyadan oluşmaktadır.

Ara

Kardeş Okul Projesi Kapsamında Bosna Hersek Zenica'da bulunan JU Druga gimnazija u Zenici okulunda 20 Kasım - 26 Kasım 2022 tarihleri arasında proje çalışmaları gerçekleştirildi.

Ara

Litvanya Vilnius'ta bulunan Vilniaus Uzupio Girnnazija okulu ile okulumuz arasında, karşılıklı eğitim iş birliğini ve ortak anlayışı geliştirmek, kardeşlik ve dostluk bağlarını güçlendirmek amacıyla Kardeş Okul protokolü imzalanmıştır.

Nis

2021 Eylül ayında başlayan 'Kaleidoscope of Our Lives'  Etwinning projemizi Nisan ayında tamamlamış bulunmaktayız. Öğrencilerimiz, proje süresince pek çok farklı etkinliği, teknolojiyi harmanlayarak tamamlamış; edebiyat, çevre ve küresel ısınma, şiir, fotoğraf gibi çeşitli konularda uzmanlarla düzenlenen webinarlara katılarak eğitim almış, daha sonrasında da tasarladıkları aktivitelerle bilgi ve beceri harmonisi oluşturmuşlardır. 22 ortaklı projemizin, 12 ortağı Avrupa ülkesidir. Bu sayede öğrencilerimiz, İngilizce konuşma ve ifade becerilerini geliştirmiş, karma ülke takımlarında farklı ülke ve okullardan pek çok öğrenciyle bir araya gelmiştir. Takım çalışmalarımızda her öğrencimiz aktif görev almış, Pandemi sonrasında sosyal becerilerde dezavantajlı duruma düşen öğrencilerimiz, bunu fırsata çevirmiş, teknoloji ve takım çalışmalarını bütünleştirmiştir. Bakanlığımızın 2023 eğitim vizyonu ve 21.yüzyıl eğitim becerileri temele alınarak çalışmalarımız sürdürülmüştür. Ayrıca, Etwinning 2022 Yılı temasına uygun olarak, öğrencilerimiz bilgiyi farklı çalışmalarla, sadece sınıf ve okul ortamına bağlı kalmadan, harmanlanmış öğrenme ( eğitimcilerin ve öğrencilerin öğrenme süreciyle ilgili olarak fiziksel alanı,biçimleri ve araçları içeren ancak bunlarla sınırlı olmayan birden fazla yaklaşımın benimsenmesi) temele alınarak sürdürmüş, 'Hayallerdeki Okul' vizyonuna bağlı kalınarak, kapsayıcı okullar ilkesi benimsenmiş, bu doğrultuda Sürdürülebilir Okul olma teması ilke edinilerek ;işlevsel ve erişilebilir, çevre dostu uygulamalar içeren, sanat ve kültürel aktivitelerle harmanlanmış, her öğrenci farklılığına saygı duyan ve her öğrenciyi kapsayan çalışmalar düzenlenmiştir.